maandag 2 januari 2012

Dag 24: 30 december


Een nieuwe dag, het is prachtig weer, let’s forget about yesterday!
We rijden nu in Peru. We hebben in Puno geslapen en de weg er naar toe is onvoorstelbaar mooi!  We reden (gisteren) heel hoog langs de oevers van het Titicacameer. Onderweg moesten we met de auto’s op vreselijk gammele houten pontjes
een water oversteken. Er kwam op het pontje waar wij op stonden ook nog een kiepauto met grind te staan. Ik dacht werkelijk dat we direct met auto en al naar de kelder gingen!
Er stond een flinke deining en het gevaarte begon schommelen en te torsen.
Alles ging goed maar ik was blij dat we aan de overkant waren.
De highlight of de day voor Henry was wel het harde knapperige bolletje bij de koffie met een gewoon gebakken ei. In de hotels krijg je alleen maar van die glibberige natte scrambled eggs.
Gisteravond zijn we verrast tijdens het dinner met een Peruaans concert. Henry heeft nog twee cd’s gekocht . De mensen waren prachtig uitgedost in traditionele kleding en er was een dansgroep bij, een heerlijk sfeertje!
Vanmorgen zijn we bij de Uros-indianen geweest op hun drijvende eilanden.
Het is weliswaar geen riet wat iedereen verondersteld, maar biezen!
Alles is gebouwd van biezen en staat op een hele dikke zode van biezenplanten en het drijft zoals het riet bij ons in de Wieden.
Het ziet er allemaal prachtig uit, maar eenmaal op de eilanden worden we overstelpt met souvenirs.  Blijkt dat alles hier bestaat van en voor de toerist en dat maakt het dan meteen veel minder leuk, maar ja, de toerist dat zijn wij!
We zijn nu onderweg naar Urubamba, alles gaat heel snel! De teller staat alweer op 11.260km Ik heb bijna geen tijd om te schrijven, want als ik niet rijdt dan doe ik een hazeslaapje, of de weg is slecht en ik wil ook nog wat zien!



1 opmerking:

  1. Nou ben ik toch wel heel benieuwd wat er gister is gebeurd? Dat moet je ons dan later maar eens vertellen. Nou ja, jullie leven nog, en de auto doet het ook nog steeds. Leuk hoor van die biezen!
    Evi

    BeantwoordenVerwijderen